GYMMET

I gymmet har styrketräningsmaskiner från Hammer Strength som är utvecklade för att få en mer säker och effektiv träning. Maskinerna är utformade för att röra sig som kroppen gör. Hammer Strength är framtagna för att tåla tuffare och robustare träning för alla viktklasser. Våra styrketräningsmaskiner innefattar bland annat heavy-duty rack och riggar, bänkar och ett stort sortiment av tillbehör och skivstänger för en optimal och varierad träning.

Styrketräning i gymmet hos Johannas Powerhouse i Sala
Träna på gymmet hos Johannas Powershouse

MOTIONSAVDELNINGEN

Vi har toppmodern utrustning i motionsavdelningen med roddmaskin, crosstrainer, löpband, motionscyklar och en rad andra maskiner som gör din träning rolig, varierande och effektiv.

Träna rumpan på Johannas Powerhouse
Avdelning med lösa vikter på Johannas Powerhouse

SPINNING – Cykla dig i form

Spinning är jättebra för att få upp flåset. Du förbättrar konditionen och blir mer uthållig eftersom du ökar pulsen och samtidigt förbränner fett. Våra instruktörer peppar dig så att du kan ta ut de allra sista krafterna ur kroppen och känna att du får valuta för den tid du lägger ner i spinningsalen.

Spinningsal hos Johannas Powerhouse
spinning är en väldigt bra och skonsam träning som vi erbjuder på Johannas Powerhouse
Spinning med motiverande spinningsintruktörer

CIRKELTRÄNING

Välkommen till vår speciella avdelning för cirkelträning som passar alla, oavsett tidigare träningsbakgrund och erfarenhet. Med ett enkelt viktsystem plussar du på önskad belastning och utför sedan rörelsen enligt anvisningarna på bilder på maskinerna. På 45-60 minuter i vår Cirkelträning tränar du hela kroppen. Det är en effektiv och tidssparande träning.

TRÄNA TILLSAMMANS

Vi har flera pass om dagen att välja mellan. Allt från Power Pump med skivstång till Powerhopp där vi tränar på studsmattor och Core som fokuserar på styrka. Vi har två träningssalar, Studio 1 och Studio 2, som du hittar på plan 2. Gruppass bokas i vår onlinebokning och vi har precis släppt vårens schema.

Gruppträning på Johannas Powerhouse i Sala

Motiveras och ha kul tillsammans på våra grupp-pass.

VÅRA TRÄNINGSPASS

Här beskriver vi alla de olika träningspass som vi erbjuder.

--- TOM ---

Boot Camp

Enkel och varierande intervallträning där man snabbt kommer i form. Det spelar ingen roll om du är amatör eller aktiv. Det passar alla, oavsett träningsstatus och ålder. Utmana dig själv.

Booty & Abs

Ett intensivt Tabata-träningspass med fokus på rumpa och mage. Passet är tidseffektivt och högintensivt. Passar dig som vill träna snabbt men effektivt eller kombinera med annan träning, oavsett träningsstatus och ålder.

Box Aerobic

Pulshöjande träning som varvas med styrkeövningar. Bål, rygg och ben får en rejäl genomkörare här. Du väljer själv om du vill träna ensam eller i par med handskar och mittsar. Koreografin är enkel och innehåller en hel del hopp, men kan lätt anpassas efter din träningsförmåga. Oavsett om du är vältränad eller nybörjare, kan vi tillsammans får ut maximal träning den här timmen.

Cirkelträning/Stationsträning

Här blandas rörlighet, teknik, styrka och puls under 60 minuter för att du ska få ett allsidigt träningspass. Alla övningar kan varieras i utförande och intensitet för att passa just Dig.

Morgonpasset

Enkel och varierande intervallträning . Det spelar ingen roll om du är amatör eller aktiv. Det passar alla, oavsett träningsstatus och ålder. Utmana dig själv.

Cardio HIIT

Stegkombinationer på golvet till musik. Vi kör non-stop under 30 minuter. Alla övningar kan anpassas i intensitet beroende på hur hårt just DU vill köra!

--- TOM ---

Power Core

Styrkepass med fokus på bålmusklerna (mage och rygg) och de muskler som binder samman över- och underkropp. Rörelserna är idealiska för att stärka kroppens grundstomme och bidrar till att förebygga skador. En träningsform som passar alla.

Power Camp

Power camp är ett pass som passar dig/den som tycker om att träna hårt i intervallform. Styrkeövningar och flås blandas i olika tidsintervaller. Passen ser olika ut från gång till gång. Man kan anpassa passet från där man är just nu träningsmässigt genom att t ex ta lättare vikter eller dra ned på tempot.

PowerHopp

PowerHopp är en jätte rolig, effektiv & skonsam träningsform på studsmattor. Den passar alla – oavsett ålder och erfarenhet. Vi tränar kondition, styrka, balans & flexibilitet. Det är ett fantastiskt komplement till löpträning som ger effektivare och starkare löpsteg. Vad sägs om 5-12 minuter snabbare tid när du springer milen?!? När du tränar PowerHopp förbränner du 600-1000 kalorier och sätter igång lymfsystemets livsviktiga cirkulation som skyddar mot sjukdomar och stärker kroppens immunförsvar. På köpet får du en mängd andra hälsoeffekter som glädje & endorfinkickar. Det är faktiskt väldigt beroendeframkallande. PowerHopp är väldigt skonsam för knän, höft och rygg.

Power Step

Step-up i fartfyllda stegkombinationer! Vi jobbar upp flåser genom att kliva upp och ned på step-brädor till musik! Alla övningar kan anpassas i intensitet beroende på hur hårt just DU vill köra!

Power Styrka

Effektivt helkroppspass med fokus på styrka. Vi jobbar med skivstång och vikter av olika slag. Detta pass är perfekt att kombinera med något av våra efterföljande flåspass som Power Step och Spinning.

RAM • Rygg & axelmobilitet

Passet skapade Mats utifrån egna problem som lätt uppstår ländryggen, nacken och axlarna. Rörlighet i utsatta delar som ofta ger upphov till smärta och begränsad rörlighet.

--- TOM ---

Rygg/Mage/BÅL

Olika styrkeövningar för att stärka din rygg & mage, den inre korsetten! Träna din bål för att bättre klara av din vardag och undvik ryggproblem & smärtor. Olika hjälpmedel kan förekomma under passet så som pilatesboll & käpp/pinne.

Spinning

Effektiv konditionsträning på cykel till musik i varierande tempo och intervaller. Du väljer motståndet efter din egen styrka och ork, passar alla!

SpinnXpress/Power Spinning

Intensivt cykelpass på 30 minuter. Passar dig som vill träna snabbt men effektivt, eller kombinera med annan träning.

Power Hour/Starkare/Power Mix

Funktionell träning som innefattar balans, rörlighet, bålstyrka samt träning som hjälper en att bli starkare i vardagen och styrka för hela kroppen. Utmanande och kul – går alltid att anpassa till din nivå och svårighetsgrad.

Styrka/Step

Varierad styrketräning för hela kroppen & funktionell träning med enkla steg kombinationer.

Power Pump

Styrketräning med skivstång och vikter. Enkla basövningar för att stärka hela kroppen. Vi jobbar med uthållighet, många repetitioner i olika tempon till musik.

Power HIIT

Enkel och varierande intervall/ kondition träning där du snabbt kommer i form. Passar dig som vill träna snabbt men effektivt eller kombinera med annan träning, oavsett träningsstatus och ålder.

PT – PERSONLIG TRÄNARE

Med hjälp av en personlig tränare kan du få ett individuellt utformat träningsschema utifrån ditt specifika behov och förutsättningar. Oavsett om du är nybörjare som behöver tips, råd och motivation eller om du tränat i många år men behöver utvecklas och få inspiration till nya övningar.

Vi coachar dig till att bli ditt bästa jag. Vi hjälper dig att orka mer, få en effektivare träning och att helt enkelt förbättra din hälsa.

Personlig Tränare Diane Johanna och Petra på Johannas Powerhouse